Lisää lukemista kirjastosta

Taas oli vierähtänyt jokunen tovi edellisestä vierailusta kirjastoon. Pidän suuresti kirjaston tunnelmasta, joka huokuu rauhallisuutta ja hiljaisuutta, vaikkei siellä enää tarvitsekaan olla hipihiljaa. Saa puhua, jos puhututtaa. Fyysistä ympäristöä on ajateltu monen erilaisen käyttäjän näkökulmasta ja se sopii itsellekin vallan mainiosti ympäristön olosuhteiden vuoksi. Liika meteli, ylimääräinen hälinä ovat poissa kirjastossa ja sen oikein huomaa,… Jatka lukemista Lisää lukemista kirjastosta

Nukkumisia,lukemisia

Perjantai ja vapaapäivä. Siivouspäivä, pyykkipäivä. Aamu alkoi lääkkeenjaolla dosettiin. Eilinen olikin opiskelupäivä, sain aikaiseksi paljon ja loppupäivän huilasinkin kirjan parissa viltin alla. Aivotyöskentely ottaa osansa ja paras tapa nollata, on lukea hyvää kirjaa. Pokkarimuodossa en olekaan lukenut kirjoja, en muista ainakaan ja hitsi miten onkin nopeaa lukemista, kun yhdellä silmäyksellä saa koko sivun ahmittua. Kirja… Jatka lukemista Nukkumisia,lukemisia

Vanhoja asioita vaiko roskaa

Kuppi kuumaa, kermaista kaakaota; kirpparilta hankitusta arabian ”pyörre”-kupista. Kaksi samanlaista kuppia, edulliseen hintaan oli löytö, joka tuli tarpeeseen vuosi sitten. Kuppi kuumaa kaakaota ja hetken istuminen ja ajatusten setvintää siinä samalla. Olen ehkä myös pettynyt, totean ihmeissäni. Ihmettelen itsekseni ja jupisen miehelle, miten on mahdottoman huonoksi on mennyt kirppareiden ja vanhojen tavaroiden myymälöiden tuotteet. Entisajan… Jatka lukemista Vanhoja asioita vaiko roskaa

Syystunnelmia

Syys, syksy, talveen laskeutuminen. Ehdottomasti vuoden parasta aikaa tämä yhä hämärtyvien päivien elo. Muistelen, miten jo ihan pienestä tytöstä saakka syksyn alkaminen aiheutti jännitystä ja ympäristön muutokset luonnossa iloa. Samoin on tänään ja ehkä jopa toistan itseäni kirjoituksissani, vuodesta toiseen. Syksy vaan on itselleni erittäin tärkeää aikaa, positiivista aikaa. Ilmojen viileys kesän kuumuuden jälkeen on… Jatka lukemista Syystunnelmia

Terassipohjaa tekemässä

Pienestä sitä saakin ilon itselleen. Pihasuunnitelman toteutus pyörähti viimein käyntiin kaivinkoneen käytyä poistamassa painuneen maakerroksen. Pääsin lapiohommiin itsekin ja oikealla tekniikalla selkä pysyi jokseenkin kuosissaan. Hiekkaa on nyt lapioitu suuri kasa ja hyvää multaakin olisi reilusti, joten on hieman sääli heitellä se maantäytöksi toisaalle. Illalla myöhään pohdimme vielä laatoituksen toteuttamista ja vanhojen laattojen riittävyyttä. Käytämme… Jatka lukemista Terassipohjaa tekemässä

Luovuutta kotiinkin asti

Vihreä on uusi lempparivärini, näköjään. Vaatetus on muuttunut siihen suuntaan jo pitkään ja nyt vuorossa on kodin värien vaihto kohti vihreämpää. Nuorena pidin kovasti sinisen ja lilan eri sävyistä, myöhemmin oli vuorossa punainen, musta ja valkoinen. Ja nyt sitten tuo vihreä on astumassa elämääni. Väreillä on väliä ja eri väreillä on omanlaisensa vaikutukset myös hyvinvointiin.… Jatka lukemista Luovuutta kotiinkin asti

Vähempi on parempi

Kävin kesävaatteita läpi, todeten päässeeni eroon ajatuksesta; ”josko tätä vaatetta vielä joskus tarvitsisin?” Säilöön jäi operaation jälkeen pieni (20l) muovilaatikollinen seuraavalle kesälle ja poistoon meni kaksi täyttä muovikassillista rytkyä. (ei oikeasti rytkyä, vain itselle sopimatonta) Sain myös pari yöpaitaa käyttöön vanhoista kesäpaidoista, ja jälleen yksi ostos uutena kaupasta on vältetty toistaiseksi. Samalla järjestelin vaatekaapin talvikuntoon… Jatka lukemista Vähempi on parempi

Arki alkaa

Kesä on meillä mennyt pihalla ulkohommissa. Terassi on valmistunut aitojen osalta ja eilen taisi olla viimeiset maalaukset meidän pihan osalta. Itse olen siirrellyt ja istuttanut kasveja uusille paikoille, hitaasti mutta varmasti ja tehnyt tilaa oleskelulle. Seinän vierusta on nyt näkyvillä ja seuraavana suunnitelmissa on tasoittaa ja hiekoittaa kivilaatoille pohjaa. Kalusteiden hankinta jää todennäköisesti ensikesään, ainakin… Jatka lukemista Arki alkaa

Pienet ilon hetket keväisissä tunnelmissa

Ulkoilu, luonto ja vuodenaikojen vaihtuminen tuovat suuresti iloa elämään. Taas on käsillä aika, kun maisemat vaihtavat ulkoasuaan nopeassa tahdissa. Toisaalla on lunta reilustikin, toisaalla kevät on jo pitkällä. Vihreys yllätti iloisesti kaiken ympäröivän harmauden keskellä. Kevääsen kuuluu tietenkin pajunkissat, ainakin luonnossa. Neiti hienohelman ikävin vuodenaika on tuloillaan. Lumet sulavat kohinalla, märkää ja likaa on kaikkialla.… Jatka lukemista Pienet ilon hetket keväisissä tunnelmissa

Positiivisia muutoksia

Muuton myötä moni asia on hieman muuttunut. Yhtenä merkittävänä muutoksena on ollut lenkkipolkujen maisemanvaihdos koiran kanssa. Käymme aamuisin pidemmällä kävelyllä ja opettelemme reittejä. Olen melkoisen rohkeasti seuraillut jo valmiiksi tallattuja lumisia polkuja metsässä ja pari mukavaa kierrosta onkin jo löytynyt. Perinteiselle pururadallekin pääsee melkein kivenheiton päästä, kunhan lumet ja hiihtokelit sulavat. Koirapuistoon on myös todella… Jatka lukemista Positiivisia muutoksia