Piha alkaa olla valmiina ja ihmettelen, kuinka nopeasti se sitten loppujenlopuksi valmistuikaan? Ihan pieniä asioita pitää vielä laitella ja suunnitella, mutta ne voi tehdä tässä pitkin kesää ja vähän kerrallaan. Pihan suunnitelman tein keväällä ihan paperille piirrellen ja uskomatonta, kuinka lopputulos on jopa parempi, kuin osasin kuvitella. Viime kesänähän perkasin kasvillisuuden tulevan terassin alta pois,… Jatka lukemista Valmista tuli
Avainsana: Piha
Kohta valmista
Terassia tekemässä, vol 2. Nopeasti on pihan teko edennyt. Enää uupuu reunakivet erottamaan laatat ja nurmikon toisistaan. Sitten olisi sisustuksen vuoro ja nurmikon leikkuu, joka on odottanut parisen viikkoa vuoroaan. Säilöin nurmikolle mullan seasta löytyneitä kiviä ja kohta kivet pääsevät uimaan betoniin talon kivijalan viereen. Pientä puuhaa siis edelleen riittää. Sovittelimme jo päivänvarjoa hieman kohdilleen… Jatka lukemista Kohta valmista
Terassipohjaa tekemässä
Pienestä sitä saakin ilon itselleen. Pihasuunnitelman toteutus pyörähti viimein käyntiin kaivinkoneen käytyä poistamassa painuneen maakerroksen. Pääsin lapiohommiin itsekin ja oikealla tekniikalla selkä pysyi jokseenkin kuosissaan. Hiekkaa on nyt lapioitu suuri kasa ja hyvää multaakin olisi reilusti, joten on hieman sääli heitellä se maantäytöksi toisaalle. Illalla myöhään pohdimme vielä laatoituksen toteuttamista ja vanhojen laattojen riittävyyttä. Käytämme… Jatka lukemista Terassipohjaa tekemässä
Keväisiä puuhia
Uskomatonta, en ihan heti olisi uskonut kitkeväni rikkaruohoja saati haravoivani samana päivänä. Nyt sekin on tehty viikonloppuna ja kaiken päätteeksi sain myös sisällä imuroitua. Opiskelin myös hieman puutarhakirjoja; hain vinkkejä ja ohjeita tulevaan pieneen pihaamme. Ihan pelkällä sisustamisella emme nyt pääse pälkähästä, pohjatyöt on tehtävä, mikäli hyvän haluaa… Lumet on sulaneet ja vielä pitää hieman… Jatka lukemista Keväisiä puuhia
Kesän alku
Kesä alkoi ilmojen puolesta oikein rytinällä, helteisiä viikkoja! takana useampi ja millään ei uskoisi, että eletään vasta kesäkuun ensimmäisiä päiviä. Viikolla kävin kurkkimassa (ajamassa ylikasvaneen rikkaruohotilkun matalaksi) vanhan mummon pihamaan marjapuskat, ja siellä oli hienot punaherukan tertun alut marjoineen jo kovasti kehittymässä, karviaisissa oli myös jo isot marjat vuodenaikaan nähden. Toivottavasti saadaan taas talveksi hyvät… Jatka lukemista Kesän alku
